torsdag 16. august 2012

Betongstøvler

Heisann, lenge siden sist!

Har blitt lite tid foran pc`en siste månedene...
Om ikke sommeren har vært så varm og solfyllt, har vi likevel hatt en super fin og avslappende sommerferie. Mye tid har blitt tilbrakt ute i hagen, på båtturer eller i fjellet.

Men nå er hverdagen tilbake, med skolestart i dag. Kjenner at jeg gleder meg til høsten og blogglysten kommer snikende...

Siste prosjekt var noe jeg ble inspirert av på bloggen fur Elise, nemlig betongstøvler. Det var skikkelig gøy å lage og småtrolla var ivrige hjelpere. Les; betong=sølekaker!









Oppskriften er som følger; smør inn støvlene med olje eller matfett, slik at betongen løsner fra betongen. Fyll i finbetong/sement, dunk støvlene litt innimellom pga luftbobler. Sett evt. kopp nedi og fyll med noe tungt. Så må de tørke i noen døgn før gummien skjæres av nede ved sålen. Lykke til!


Tror jeg må handle inn litt mer betong, tenkte jeg skulle lage noen fuglebad av rabarbrablader....

Ha en finfin augusthelg, klem

2 kommentarer:

  1. Så kjekkt med et innlegg fra deg igjen,så flott at sommeren har vært fin,sjølv om været ikkje har vært på topp så er det godt med sommeren allikavel:)
    Kjempestilige betongstøvler!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Knall-tøffe:) Takk for tips! Sånne kunne eg tenkt meg også. Rett heim og "låne" støvlene til mannen i huset nå;)

    God helg

    SvarSlett