søndag 28. oktober 2012

DIY- "pyntelampe"

Da var helgen snart over, og for en flott helg dette har vært. Barnefri helg i Bergen sammen med gode venner; shopping, god mat, fine turer og Dagfinn Lyngbø show. Sistnemnte var vanvittig bra, og har du muligheten til å se STEREO, så MÅ du gjøre det!
 Vi lo så tårene trillet ;)
 
Var en liten svipptur innom ikea og kjøpte en stor lampeskjerm, Jära, til 155,- og lysslynger fra Åhlens til 79,-
 


Tanken var å ha en "pyntelampe" over spisebordet, når vi ikke har noe elektrisk punkt der (bare downlights) må en jo være kreativ ;)
Hadde lyst å lage noe lignende Tine K sin lampe, men fikk ikke tak i grå "silke" tekstil. Har bestillt dette over nettet, så kanskje lampen blir grå til slutt?

 
 



Syntes det var vanskelig å bestemme meg for om jeg skulle ha 2 mindre skjermer eller 1 stor...
Men kjøkkenet vårt er ikke så stort, så er fornøyd med den ene store skjermen. Tror det er lett for å virke overmøblert med 2 skjermer.
 


 
Jeg hadde kjøpt flere pakker med lyslenker, men det viste seg at de andre var multi farget... ehhh, ikke helt min smak. MEN... småkidsa kranglet om de, og nå er de fin pynt på Williams bokhylle ;)
Så får jeg se om det blir mer lys inni skjermen etterhvert.
 


 
Deilig med fyr i peisen og en avslappende ettermiddag i dag. Jammen blir det tidlig mørkt etter at vi stillte klokken!


 
Kjempehyggelig at så mange er med på give awayen min, det er ikke for sent ennå, trekning 4 nov. 
 
Velkommen til alle nye følgere ;)
 
God søndasgkveld til dere, klem


3 kommentarer:

  1. Lampar er så vanskelig, syns eg. Slit med å finne ei passande lyskjelde over kjøkkenbordet, eg og. TineK sine skjermar er heilt i mi gate, medan prisen ikkje er det... Det var den Lotto-premien, då...
    Ha ein fin søndagskveld vidare !
    Klem/Janne

    SvarSlett
  2. Du finner nok på noe - en tine i inspiret er en god ide!! Alt fra tine k
    Er jo så fint!!
    Flott blogg og fine bilder her la meg til som følger hos deg :-)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg lager innlegg innimellom om bloggere som inspirerer meg. Denne gangen har jeg delt noen av bildene dine på bloggen min. Jeg har linket til bloggen din i alle bildene, og det er ikke tvil om hvem som eier bildene! :)

    Ha en deilig onsdag!

    http://lundelykke.blogg.no/1351636515_inspirasjon_kom_inn.html

    SvarSlett