mandag 13. februar 2012

"Glam" mandag

Så var det stuebordet sin tur til å få et strøk med panel antikk hvit. Dette er det møbelet jeg er mest glad i, det er kjøpt i en antikk butikk og er over 100 år.
Det var i utgangspunktet et spisebord med lengre bordben, så da var det frem med sagen og vips; et koselig stuebord. Før hadde vi en herdet glassplate oppå, men den ble knust og siden har det ikke blitt spesialbestillt ny...

Men nå var det tid for å lysne det litt og putte på litt "glam"
-Diamonds-


Håndtak kjøpt på "Baronessa" på Husnes storsenter, Krukker kjøpt hos "oss to" på Fitjar.


Før "glamming"
Ha en flott uke, klem.

søndag 12. februar 2012

Til Mor

Ofte føler jeg at det blir mye mas og kjeft på småtrolla i løpet av dagen og samvittigheten kveler meg etter at kidsa har lagt seg, og forteller meg hvor dårlig mor jeg er....
Men slik føler vel alle mammaer det innimellom i den travle hverdagen...??

I dag er vi iallefall Verdens beste Mammaer!!



Flott bukett fra småtrolla, kjøpt hos Gros blomster, Uskedal


Og Mors favoritt; sjokolade.


Gratulerer med dagen.

lørdag 11. februar 2012

Fotballrom

Fotballgutten vår var ikke lenger fornøyd med å ha Ole Brumm teppe og bamser på rommet sitt, nå forlangte han å få et fotballrom!

Så da måtte mor ned på kne og male "kunstgressbane" og klistre opp en diger sticker av Messi ( hihihi...). Gutten ble fornøyd han ;)


Sticker fra stiligevegger.no, sengeklær fra Skeidar



"Hvem er høyest?"



Fortsatt en liten krok til kosebamsen, lampe fra Åhlens.

Hjemmelaget sjablong for å male kunstgress.


Ha en god lørdagskveld !


fredag 10. februar 2012

I believe in Angels


Engler betyr mye for meg. Noen har de bare fremme i julen, men jeg har flest hverdagsengler. Og det er jo i hverdagen vi trenger dem mest!?

"betong" engel kjøpt hos gros blomster- Uskedal

Tre engel, kjøpt på Sæbøvik gaver og leker

Tre engel kjøpt på Gros blomster

Min egen lille Norah engel <3


Ha en fredfull helg og Morsdag.

torsdag 9. februar 2012

Min maritime stil

Jeg har alltid drømt om et hus i strandkanten i maritim stil.... Solhaug ligger ikke fullt så idyllisk til, men har flott sjøutsikt likevel.

På tur gjennom huset dukker det opp maritime detaljer i nesten hvert eneste rom, spesielt i tv-stuen. Satt sammen ble den en fin kollasje som gav meg sommerstemning, og det er jo aldri feil!!



Tv kroken i kjellerstuen, Ektorp sofa med sjeselong


I tv stuen- musikkhjørnet




Ha en fin torsdag, snart helg...for de som har frihelg...

tirsdag 7. februar 2012

Låvedør

På to av småtrolla sine soverom har vi bygget skap/kott under skråtaket, dette er med på å nyttiggjøre den reduserte takhøyden bedre. Dessuten er skapene supre til å gjemme bort lekekasser og kleskurver  i
-kaoskontroll-!

Dørene er laget som låvedører av kledningspanel som er grunnet og malt. Fint med litt rustikk opp mot de slette sponplate veggene, som er malt i egghvit.






Ha en super "lille lørdag" !

Og 1000 takk for at du KOM INN i vårt landlige hjem!

Kjøkkenøy

Etter å ha hatt en ubrukelig kjøkkenøy i 7år, kom vi endelig på ideen om å ta vekk "bardisken"..... Og Vòila! nå er kjøkkenøya den mest brukte plassen i rommet. Akkurat passelig høy for småtrolla.

Kjøkkeninnredningen er laget på Sunde snekkeri, den er i furu og fruen har selv behandlet den med panel antikk hvit. Tanken er å engang male den hvit, men det får vente til jeg er lei av furukvistene.

Neste kjøkkenprosjekt er å skifte ut platen under overskapene, den har jeg aldri likt.









I dag har jeg plantet perleblomstløker, gleder meg til resultatet.