onsdag 7. mars 2012

Snart i mål...

med kjøkkenet...? Det går tregt, omexco tapeten er ennå ikke kommet til butikken, grrr! Så da må dagen nyttest til andre ting....

Du vet jo hvordan det ene fører til det andre ;) Og spisebordet med det grønne understellet passer ikke lenger inn i det "nye" kjøkkenet. Bordplaten har fått seg et strøk med panel antikk hvit før det skal lakkes matt. Understellet skal jeg male hvitt eller grått...?



Mens vi venter på tapeten passer det fint å starte et lite prosjekt i gangen. Jeg syntes den gir et litt for "søtt" førsteintrykk, så jeg vil ha inn litt røffe detaljer.


Speilet har fått ny røff ramme av ru kledningspanel, denne skal beises i en grålig drivved farge. Så skal det lages ny lik "ramme" rundt innevinduet.



I tillegg har eldstejenta (og designerspiren min) og jeg  fått lov til å sage ned en ung bjørk på nabotomten, den skal inn i gangen....


Følg med, følg med...

Ha en fredfull onsdagskveld, klem




tirsdag 6. mars 2012

Påske tjuvstart...

Jeg tjuvstarter med litt påskepynt jeg......

Dagene fyker avgårde og plutselig er det tid for å pynte litt til påske. Jeg har ikke denne pynten fremme ennå altså, men tenkte kanskje bildene kunne være til inspirasjon ?? (jaja, liljene står selvsagt fremme da...)


Som jeg skrev i et innlegg tidligere var småtrolla og jeg på sykkeltur for å hente "naturlige" påskeegg på fredag.
Her ser du resultatet; elvestenspåskeegg! Pyntet med litt bast jeg hadde liggende.






Kul lysestake som kan fylles med litt av hvert, her fine elvestener.



Jeg har en deilig fridag etter helgejobbing, blir nok en del husarbeid....

Nyt dagen !

mandag 5. mars 2012

POMPdeLUX

Her kommer litt reklame for de fantastiske POMPdeLUX klærne.
Det er supert å kunne handle kvalitetsklær uten å bli ruinert, og både jeg og kidsa elsker det danske designet. Synd det bare er i barnestørrelser...














Jeg var på et hjemmeparty hos en veninne, men du kan jo
ta en titt på nettsiden deres; http://www.pompdelux.no/


Ha en super fin deilig våruke :)


søndag 4. mars 2012

Nytt til kjøkkenet


Så var det på tide med en liten kjøkkenoppdatering....
 Jeg har vært på "snopetur" til KID og kjøpt mye fint til kjøkkenet. KID har mange fine produkt til en ok pris, noe som forsvarer å bytte ut tilbehøret innimellom...
Litt usikker på om min bedre halvdel er enig i dette, hihi...

De grålige kurvene ble fine i lag med den nye veggfargen, eller? Venter fortsatt på kjøkkentapeten, det tok tid.....


Vedkurv, potteskjulere og serviettholder.



Klokka er kommet på veggen.





Barstolene som før var grønnmalte har fått samme farge som de andre spisestolene, fargekode; s 2502 y.



Slik så stolene ut før, skal ikke alltid så mye til ;)Forandring fryder ikke sant ??!






Jeg har fått litt spørsmål om hvordan en går frem for å kommentere på bloggen når en ikke har blogg selv, så her kommer oppskriften;

1.Skriv kommentar i kommentarfeltet (det hvite nederst på innlegget)
2.Velg profil- navn/nettadresse; du trenger bare skrive inn navnet ditt der ikke nettadresse)

Super koselig om du legger igjen en liten hilsen :)
Ha en fin ettermiddag!

lørdag 3. mars 2012

DIY- smykkekoppestativ

Slapper av i sofaen etter en fin dag på jobb etterfulgt av tacopizza og salat.
Liker godt å bruke kreativiteten til å lage noe selv, men er fryktelig dårlig i håndarbeid... Så da prøver jeg meg på andre ting :)

Her kommer siste Do It Yourself prosjekt; Smykkekoppestativ
Min  8 år gamle datter var med å bestemte farge siden kreasjonen skulle være til hennes "gull og diamanter".





Koppene er festet i hverandre med silikon, så spraylakkert med sølvkrom (biltema).

Ser at jeg med fordel kunne brukt blank silikon.... eller sprayet et nytt lag over til slutt, men stativet "måtte" taes i bruk med en gang ;)








Slik så koppene ut før sølvspraying, en gave fra Kina.

Ha en koselig lørdagskveld, her blir det rolig med en liten febersyk jente på sofaen...


fredag 2. mars 2012

Steinbenk og utelunsj

Fantastisk vær i dag!
Solen skinner og det er varmt og godt i utekroken. Etter vindusvask er det deilig å sette seg på steinbenken og nyte en deilig lunsj i det fri :)


Puter fra KID interiør


Selvkomponert bord av skiferhelle og melkespann





Mitt hane servise passer godt til lunsj i det fri


Kidsa er full av energi i vinterferien, så nå blir det sykkeltur for å leite etter "naturlige" påskeegg :)
Middagen blir grillpølser og pinnebrød på bål i strandkanten.

Ha en super fredag og god helg :)

torsdag 1. mars 2012

DIY- bilde på lerret

Do It Yourself;

Jeg har funnet inspirasjon på bloggen til Mrs Hardy og laget mine egne lerretsbilder.
Oppskriften er enkel og resultatet ser du på bildene nedenfor.

Oppskrift;
-Skriv ut bildet på laserskriver (ikke blekkskriver).
-Pensle baksiden av bildet med lunket vann.
-ha tapetlim på det tomme lerretet og lim bildet på.
-Spray over med klarlakk etter at limen er tørket.
-Mal på ramme, skriv tekst, ha på glitter osv.





Bildet er redigert i picasa 3, det er 2 stk A3 sider som er limt på et tomt lerret.
Teksten er en wall sticker jeg hadde liggende.

Modellen ble storfornøyd med resultatet :)




På dette bildet strødde jeg glitter rundt kanten før malingen hadde tørket og spraylakkerte med klarlakk etterpå.

Ha en fin og inspirerende dag !