onsdag 1. februar 2012

Før og etter- barstoler

Jeg vil etterhvert i bloggen min legge ut diverse før-etter bilder av ulike prosjekter i Villa Solhaug. Selv elsker jeg slike innlegg og blir stadig inspirert av andres blogger til å gjøre interiørendringer hjemme.

Siste prosjekt var barstolene våre som etter 8 år var godt brukt og tynnslitt i stoffet. Stolene ble i sin tid kjøpt på ikea, da var de i furu og med ensfarget blått trekk. De ble malt i en behagelig grønnfarge og trukket om i et grønnrutete stoff. 

Barstol fra ikea- FØR


 Ved valg av tekstil måtte jeg ta hensyn til grønnfargen siden jeg fortsatt en fornøyd med fargen og ikke ville male barstolene. Resultatet ble en blomstrete og vårlig utgave. Tekstil kjøpt hos Kulør i Rosendal. Svigermor hjelpte til med symaskinen og jeg knipset i vei med stiftemaskinen- teamwork. Slagbenken fikk også nye blomstrete puter, bilder av den senere.


Barstol ETTER

2 kommentarer:

  1. Denne vart jo kjemestilig! Har nett henta ein gammal og uggly stol hos svigermor. Har bestilt meg stoff og den skal trekkast om. Så eg får ha eit "før og etter-innlegg" når den er klar. :)

    SvarSlett
  2. So kjekt Monica, skal følge med på bloggen din og gleder meg til å sjå resultatet ;)

    SvarSlett