lørdag 15. september 2012

Makeover- DIY

God lørdag til dere, koselig at du stikker innom bloggen min ;)
 
I dag har vi hatt en deilig lørdag helt uten program. Laaaang lat morgen før vi plutselig fikk koselig lunsjbesøk. Da var det godt at vi hadde en stooor grøtpanne på kok ;)
 
Nå har jeg akkurat stiftet fast nytt trekk på de nymalte stolene jeg kjøpte på finn. Greit å ha noen reservestoler til større sammenskomster.
Slik så de ut før;
 
 
Underveis, med grunning;

 
Og her er resultatet;

 

 
Stolene er malt i samme farge som kjøkkenveggen, fargekode; S1502B. Tekstilen er en billig kjøkkenklut fra KID interiør.

 
Tenkte forresten jeg skulle vise litt fra kjøkkenbord prosjektet også (se forrige blogginnlegg).
Der kjøpte jeg et billig gammelt lite kjøkkenbord og tok av platen.

 
Så laget jeg (og mannen) ny bordplate av høvlet furuplank, før pussing, maling og lakking.

 
Her er resultatet;

 
Fine lørdagskvelden til alle, klem
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Så flinke du er,så stor forandring med maling og nytt trekk på stolen,heldigvis skal det ikkje alltid så masse til for å forandre:)så flott bordet blei og,dåke er kjempeflinke å få det til:)
    Ein fin lørdagskveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Så fin stolen ble, ja, bordet også. Gøy å gjøre det selv. Fikk dere kjøpt de bena som var lenger til sofaen på IKEA også? Jeg ønsker meg nemlig en kjøkkensofa på hytta. D

    SvarSlett